Tandläkaren! (Emmy)

Idag var jag uppe tidigt, halv åtta. För att åter igen följa med Asp till doktorn när han skulle ta sin vaccinspruta. Det var ju det som misslyckades förra veckan, samma tid och samma veckodag, eftersom vi var där fel vecka. Hm.
Men nu gick det iallafall igenom och direkt efter det fick jag skjuts till tandläkaren där jag gick på mitt sista kostnadsfria tandläkarbesök. Det svider att bli vuxen...

Men gjorde en helschysst deal med dem  idag ändå. Folktandvården har ett erbjudande för alla 19-åringar som ska börja betala sin tandläkarvård själva kommade år. Genom att binda upp sig på ett 3-årskontrakt där man betalar 360:-/år, ingår det ett tandläkarbesök om året. Och om jag skulle få problem annars, som tandvärk eller om en tand går sönder så får jag också gå till tandläkaren utan att slippa betala någonting. Det ingår i priset! Och det bästa av allt är ju att ETT besök egentligen kostar 580:-, och nu får jag tandvård när jag vill och hur mycket jag behöver för bara 360:-!!! Så vad har vi 19-åringar att förlora på detta!?!?

Så pallra er dit allihopa och styr det där nu! Annars kommer ni aldrig gå dit när ett besök kostar 580 spänn, och istället får ni betala multum när ni blir äldre då ni inte varit hos tandläkaren på 10 år. Okey, kanske inte riktigt blir så. Men VEM VET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0